mcarlsson

Sista veckorna för detta året

Kategori: Däggdjur

Här kommer några bilder från dagarna kring jul.
 
Jag har sett en hel del skogshöns den senaste tiden. Förhoppningsvis ökar de i antal. Här är tre tjäderhönor.
 
Här är en tupp, tagen genom bilrutan.
 
Här fick vi besök i trädgården av två dovhjortar.
 
En dimmig och regnig morgon stötte jag på en massa rådjur ute på en sjö.
 
Sju stycken kunde jag se.
 
På hemvägen fick jag syn på något som jag aldrig hittat förut. Utterspår! :) Har man tur så kanske man får syn på någon framöver.
 
En kall kväll stack vi ut för att kolla efter djur. Vi fick se en skogshare i vinterdräkt, men annars inget speciellt.
Här är en bild som är tagen mitt i natten i fullmånens sken.
 
Synd att det var den enda klara och kalla natten.
 
Kvällen efter fick jag syn på detta fenomen. En halo kring månen. Det är tredje gången jag fick se det nu och första gången det fastnade på bild.

Kommentarer

  • Karin säger:

    uppdateringar tack ;)

    Svar: Jag har inte tagit så många bilder den senaste tiden, men det kommer nog en uppdatering snart!
    Martin Carlsson

    2013-01-10 | 14:27:49

Kommentera inlägget här: