mcarlsson

Mycket klövvilt

Kategori: Däggdjur

Det verkar finnas gott om mat på gärdena nu för för våra hjortdjur. Har under de senaste dagarna sett massor med rådjur och dovhjortar, även några älgar. Ett gäng vildsvin ville ju också visa sig för några dagar sen, men på ett hygge.



Försökte mig på en lite mer "konstnärlig" bild....   
...nej, jag kunde inte hålla still kameran tillräckligt men jag tycker att den funkar ändå ;)


Vi hade pimplat hela dagen och på hemvägen i mörkret såg vi dessa


Igår när jag skulle hämta min kära från jobbet såg jag en bil i vägkanten. Jag kände igen bilen och förstod att nåt kul borde finnas på andra sidan. Det var herr Nygren som hade fått span på fyra dovhjortar som låg just bredvid cykelbanan.
Jag stannade till och bubbla lite med herrn och for sedan hem efter kameran. Man kunde gå fem meter ifrån dom utan att dom stack. Det enda som hände var att en lyfte på huvudet och kollade läget.


Har som sagt sett massa dovhjortar den senaste tiden, men inga med så här fina horn och dessutom inte så nära :)


Två av hjortarna lyfte inte ens på huvudet utan låg lugnt kvar och idisslade


Det var lite synd att han som bar de största hornen inte ville titta upp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: