mcarlsson

New York

Kategori: Fåglar

Februari 11 - 17 var jag, min kära dam och min moder i New York. Framförallt för att hälsa på syrran som vart i USA i snart 6 månader.
Tänkte slänga upp lite bilder från resan, främst på några fåglar från Central Park.

Först lite vyer från Empire State Building:

Nordöstra sidan. Central Park uppe till vänster


Nordväst. Hotel Pensylvania, där vi bodde, mitt emot Madison Square Garden


Sydväst. New York Life Building, Flatiron Building, Ground Zero, Frihetsgudinnan m.m.


Nordöst. Chrysler Building och Trump Building


Här från Central Park:

Blue Jay


American Robin


Red-bellied Woodpecker


Northern Shoveler


Ekorrar överallt som gärna posade i hopp om en godbit


Red-tailed Hawk


White-breasted Nuthatch


White-throated Sparrow


Common Grackle


Ett stycke nöt


Ring-billed Gull


Downy Woodpecker


House Finch


Tufted Titmouse


Northern Cardinal. Den sjöng högt och fint uppe i trädkronan :)


Det fanns även några få som var mörkare


Det var allt för denna gången. Fick med mig ett nytt objektiv också som antagligen kommer att användas flitigt :)

Kommentarer

  • Peder säger:

    Ser väl rätt ut, bortsett från att red-billed ska vara red-bellied woodpecker... ;)

    2012-02-24 | 00:03:14
  • Martin säger:

    Så ska det naturligtvis vara. Ibland är fingrarna snabbare än hjärnan ;)

    2012-02-27 | 10:38:51
    Bloggadress: http://mcarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: