mcarlsson

I veckan

Kategori: Däggdjur

I onsdags bjöd Naturskyddsföreningen Karlskoga in allmänheten för att spana fåglar i Fisksjön med mig som ledare. Vi såg inget märkvärdigt, men det var en riktigt trevlig kväll :)


Den enes död, den andres bröd! Vid ett av tornen låg det en död skrattmås. Antagligen hade någon rovfågel tagit den. Huvudet var borta men resten av fågeln var intakt.


Dagen efter tog jag en kort tur för att kolla efter djur. Vid ett ställe stod det en älg på nära håll. Har sett en hel del älgar nu de senaste veckorna. Har sett 13st de senaste 8 dagarna :)


I förrgår hade jag turen att få se min första stäpphök! Efter att ha pratat med en skådare visade det sig att det är det andra fyndet i kommunen någonsin! Riktigt kul :)


Ikväll tog jag en tur för att fördriva tiden och förhoppningsvis se något roligt. Det fick jag också (enligt mig). Här är två fjällpipare, också första gången jag sett :)


Lite senare såg jag sju vildsvin som var ute på ett gärde. Det hade hunnit bli ganska mörkt så bilderna blev väldigt brusiga. Men kul att få se iallafall!