mcarlsson

Kyla

Kategori: Däggdjur

Det kom några frostnätter men kylan tycks inte stanna.. Är ganska trött på regn och blöta nu och ser fram emot snön!
Jag passade på en kväll att besöka kadavret och tog några bilder innan allt är borta.
 
Det hade redan börjat mörkna när jag parkerade bilen. När jag gick mot kadavret mötte jag två älgar. Vi kollade på varandra i några minuter innan de vände in i skogen igen.
 
Väl framme hade fullmånen tittat fram och marken var full i frost. Allt var stilla, det var minusgrader och på tjärnen var det ett tunnt islager.
 
Det var inte alls mycket kvar av älgen och det såg ut som att vargarna inte hade vart där på ett par dagar.
 
Senare under kvällen såg jag två älgar till i området. En av dem var en ganska stor tjur som betade i vägkanten och sprang iväg när bilen närmade sig, så tyvärr hann jag inte se hur stor. Men det var iallafall en av de större jag sett här omkring.
 
Nu vill jag hitta ett annat kadaver som gärna är helt färskt ;) Fick ett tips om ett område några mil söder ut där det skulle ligga ett annat kadaver, där det även hade setts björn. Jag åkte dit och letade lite men det var som att försöka hitta en nål i en höstack.. Men det är bara att fortsätta vistas i skogen så kanske det händer någon mer gång :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: