mcarlsson

Ugglor

Kategori: Fåglar

Det verkar som att det går ganska bra för våra ugglor i år. Iallafall bättre än förra året. Här kommer några bilder från närområdet.
 
 
En hornuggleunge.
 
 
Ett syskon till den föregående som var betydligt större och hade kommit längre i utvecklingen. Den var dessutom ganska blöt efter nattens regn.
 
 
Kattuggleungar. Det var inte allt för enkelt att hitta de små liven bland lövkronorna.
 
 
Senare fick jag syn på en av föräldrarna. Den var störd av koltrastar så jag nöjde mig med några snabba ryggbilder.
 
Jag har märkt att om jag kollar på mina bilder på vissa datorer så blir många bilder underexponerade och "missfärgade", medan de kan bli ljusare på andra och ibland få överdrivet mycket färg. Jag vet inte om min dator är kalibrerad så bildbehandlingen blir anpassad efter den datorn jag har. Förhoppningsvis fixas det till framöver.

Kommentarer

  • flarsson säger:

    fine ygglor! f.ö, det verkar som om jag precis fått en lucka i kalendern i mitten av juli, kanske man kan ta tåget upp & spana djur, om herrn har tid!

    Svar: Det verkar dessvärre som att jag har fullt schema några veckor framöver
    Martin Carlsson

    2013-06-29 | 11:43:16

Kommentera inlägget här: