mcarlsson

Dimma

Kategori: Allmänt

En sen kväll för ett tag sen kände jag mig alldeles för pigg för att krypa till kojs. Istället bestämde jag mig för att åka ut till skogen. Det var väldigt tjock dimma så jag fick åka extremt lungt. Tur var väl det för fyra älgar behagade att springa över vägen just framför bilen. Tio minuter senare kom ett vildsvin i full fart och sprang upp över vägen framför bilen.
Lite senare kom jag fram till ett hygge och fick se svaga ljussken på himlen genom dimman. Det visade sig vara norrsken igen så jag stannade kvar där.
 
Efter en ganska lång stund lättade dimman en del och jag fick se detta skådespel en längre tid. Tillslut kom den tjocka dimman tillbaka och jag plockade ner grejerna igen. Innan jag skulle åka så beskådade jag när norrskenet tonade in i dimman och sakta togs över av mörkret. Då började en ensam varg att yla på håll. Ett fint avslut på en härlig kväll!

Kommentarer

  • Edwin säger:

    Vilken trevlig blogg Martin, intressant läsning och många fina bilder, denna på norrskenet likaså!

    Ha det bra!

    /Edwin

    Svar: Kul att höra! Tackar!
    Martin Carlsson

    2013-11-16 | 23:27:45
    Bloggadress: http://www.edwinphoto.se

Kommentera inlägget här: