mcarlsson

Från långhelgen

Kategori: Fåglar

Har inte riktigt haft tid att uppdatera och har knappt tid nu heller, men jag slänger upp några bilder från i helgen.


En skitbild på en tornfalkshona ;)


I slutet av helgen upptäckte jag denna skönhet i närheten av stugan.


När en fiskgjuse drog förbi visade den sitt missnöje.


Den flög runt tills den tog en sork. Sorken slukades hel och efter det försvann jordugglan i gräset. Jag bestämde mig också för att få i mig käk så jag gick tillbaka till stugan.


När jag gick tillbaka senare visade det sig att det var två! Jag vet att bilden är usel, men det var mest för att bevisa att det var två ;)


Under tiden höll göken på att spela så ibland försökte jag fota den när ugglorna var långt borta.

Nu bär det nog av till stugan igen! Hej hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: