mcarlsson

Total

Kategori: Fåglar

Det var länge sen jag skrev något för jag är utan internet i huset.
 
Här är en bild från sista dagen jag var i Kvismaren. Två unga havsörnar.
 
I år ringmärkte jag sammanlagt 437 fåglar. De arter jag märkt än så länge är: trastsångare, rörsångsre (63st), hornuggla, blåmes, bofink, entita, grå flugsnappare, koltrast, kärrsångare, kungsfågel, ladusvala (137st), lövsångare (62st), mindre hackspätt, ortolansparv, rödhake (20st), rödstjärt, skäggmes, svartvit flugsnappare, svarthätta, trädgårdssångare, sävsparv (21st), sävsångare (27st), sädesärla, talgoxe (20st), trädpiplärka, törnskata, törnsångare och ärtsångare.
Det är dock betydligt fler arter jag hanterat fast andra ringmärkt.
 
Fick syn på en ormvråk för ett tag sen i skogen. Hann att ta en bild innan den stack iväg.
 
Imorn bär det av mot Stöllet för genomgång av årets utterinventering. På tisdag börjar inventeringen av västra värmland då jag ska leda en grupp elever och vi ska inventera åt länsstyrelsen. Ska bli riktigt kul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: