mcarlsson

Dåligt med inlägg

Kategori: Fåglar

Pga att det av någon anledning nästan alltid krånglar när jag ska ladda upp bilder har jag inte haft tid att göra det på den senaste tiden, men här kommer iallafall ett gäng från dagarna som gått.




Min kära och jag stack till Högeberg och tog en promenix med Texas :) tänk om alla djur vore lika sammarbetsvilliga när man tar kort ;)


Har bott i stugan några dagar igen. Det var kallt, stilla och skönt :)


Det var riktigt svårt att få med ljus omkring månen eftersom att den rör sig så fort. Så fort slutaren stod på några sekunder så hann den röra sig



Tog en skogspromenad i ett par timmar dagen efter vid lunch och fick bland annat se denna lilla kungsfågel (en hane.) Det var en ivrig filur som var svår att få skarp på bild. Han skutta runt hela tiden någon meter ifrån mig och satt still max tre sekunder åt gången



Besök under fågelbordet. Har inte sett några gråsiskor vid matningen den här vintern förens nu. Hoppas de stannar och drar med sig andra siskor :)



Herr hackspätt tittar gärna förbi när det finns smör på stammen bredvid fågelbordet



Den här talltitan har vart en trogen gäst det här året. Den matade jag ur handen för någon månad sen. Den ser ut som en tennisboll nu när det är lite kyligare



Det var allt för denna gången. Hoppas det inte krånglar lika mycket framöver..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: