mcarlsson

Fisksjön och Kolbäck

Kategori: Fåglar

Tidigt en morgon när jag åkte hem från min kära dam passade jag på att svänga förbi Fisksjön. Där var det full fart på det häckande svanparet som jagade bort ett annat par svanar. Gässen lät de inte heller vara ifred.


De bjöd på en trevlig uppvisning.












Det hade setts några dvärgmåsar dagen innan men jag fick inte syn på nån.

Under valborg var vi i Kolbäck och första maj åkte damerna in till Västerås för att shoppa. Det lät inte allt för lockande så Lasse och jag åkte till Strömsholm istället.



Där såg vi lite trevliga vårfåglar. Bland annat ett gäng brushanar. På bilden är det en sjungande sävsparv.


Några lövsångare sjöng in våren.


Innan vi skulle åka tillbaka till Karlskoga passade jag på att ta ett par bilder på vitsippor.


Det underlättar när inte motivet springer eller flyger iväg :)

Nu blir det lite holkrek och ikväll blir det lappugglespan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: