mcarlsson

Förra veckan

Kategori: Fåglar

Här kommer några bilder från förra veckan.


En stjärtmes tittade förbi.


Den tog sig en larv.


Provade att ta några bilder med långa slutartider.


Än går det att spåra, dock inga längre sträckor ;) Kanske spår från samma varg jag såg i mars?


I helgen följde jag med morsan och syrran till Danmark. De skulle på hundutställning så jag och min kära hittade på andra saker under tiden. På bilder spatserar en råka.


Nära vår stuga visa det sig att det fanns en liten fågelvåtmark. Det gjorde mig ingenting :) Här är några gravänder.


Det fanns en hel del skådare på plats så vi gick dit för att se vad de kolla efter. Det visa sig vara en tuvsnäppa :) Bilden är mest bara som bevis ;)


Vi såg en hel del fasaner på fälten i Danmark och södra Sverige. Här var det ett par som kom riktigt nära!


Tupparna är riktigt färggranna. Den har nog vart i en del slagsmål för den saknade en del fjädrar i nacken.