mcarlsson

Lappen

Kategori: Fåglar

När jag drog iväg och skulle jobba igår så tog jag en liten omväg för att kolla efter lappugglan som setts i närheten. Jag har sett den förut men då låg batteriet till kameran hemma.. Men nu fick jag syn på den ganska fort. Jag hoppade ur bilen och riggade kameran och bara en liten stund efter det tog den en vattensork.


Det var några korpar som flög runt i området som den verkade störa sig lite på.


Den flög upp på en gren och åt upp sorken där.


Efter det putsa den näbben.




En trana flög förbi och direkt gjorde den sig så smal som möjligt.

Det har även setts jorduggla i närheten, men båda gångerna har det givetvis vart något som gjort att jag inte kunnat åka.. Hoppas den stannar kvar ett tag.

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Schyssta bilder på lappen! Jävlar vad hemlig den blir när den gör sig smal :)



    /Henrik

    2012-05-10 | 20:37:27
    Bloggadress: http://www.henrikranden.com
  • Martin säger:

    Ingen jag är riktigt nöjd med, men det kommer väl förhoppningsvis :) Kul att få se iallafall!

    2012-05-11 | 12:28:20

Kommentera inlägget här: