mcarlsson

Gråben

Kategori: Däggdjur

Tog en tur ut till skogen idag igen.
Hade tänkt ut ett ställe att åka till, men påväg dit fick jag för mig att spana av ett annat ställe innan. Tur var väl det för när jag åkte dit fick jag syn på en varg som gick runt och nosade framför ett skogsparti på en äng. Jag hann se den en liten stund men när jag bromsade in vände den bortåt i lätt galopp in mot skogen igen.
Jag tyckte att det såg ut som ett vuxet djur men med den korta observationen och det långa avståndet (100m) törs jag inte säga något säkert.
Det var iallafall riktigt kul att få få se en igen. Gångarten galopp har jag spårat vid ett flertal tillfällen så det var också kul att få se när vargen gjorde det "IRL".
 
Jag hann aldrig ta några bilder för när jag fick tag i kameran såg jag hur den hoppade in i skogen.
 
Här är en av bilderna från mötet tidigt i våras. Kanske var det samma varg?

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Det går som sag oftast väldigt fort men ligger man i så får man ju bilder som ovan :)

    /Henrik

    Svar: Ja, och lite tur på det! ;)Jag hoppas på bilder i snölandskap i vinter.
    Martin Carlsson

    2012-11-23 | 17:59:45
    Bloggadress: http://www.henrikranden.com

Kommentera inlägget här: