mcarlsson

Från helgen

Kategori: Däggdjur

Slänger upp ett gäng bilder från helgen.


Tidigt på morgonen drog jag, syrran och farsan ut för att spana på orrspel. Var inte ute efter att fota utan bara beskåda. Förhoppningsvis hinner jag med något fototillfälle innan dom slutar för i år. Här är iallafall en kanadagås som också trivdes på myren.


Senare under dagen satt en ormvråk och spanade efter käk.


Två tranor som med lite fantasi bildar ett hjärta ;)


Svensk struts?


På riktigt långt håll fick jag syn på två bockar som slogs för fullt.


Det höll på i ungefär en kvart innan de försvann in i skogen igen.


Dagen efter blev det en tur till kvismaren men min morbror. Där såg jag för första gången en helsvart huggorm (som var vid liv.)


En snok låg bland stenarna.


En pytteliten snok, född förra sommaren.


En fiskgjuse flög runt när vi skådade fåglar.


Grågässen hade redan fått ungar :)


En pratande stare.

Tack och bock!