mcarlsson

Veckan som gått

Kategori: Däggdjur

I början på förra veckan blev det inget skogsbesök då vädret inte var det bästa. Men i slutet på veckan blev det finare och jag for ut några gånger :)


I Fisksjön har antalet fåglar ökat en hel del efter att det blev mer vatten i sjön. Det resuterade i en hel del nya årskryss :)


Det här måste väl vara en vadare? ;)


I storskogen hittade jag några urgrävda myrstackar. Kan det vart björnen som vart framme tro?
Det måste ha varit några år sedan det hände, men fortfarande kul om det vart björnen.


I en tjärn kom en storlom simmandes.


En fin bäck inne i skogen.


En tofsmes höll mig sällskap en sväng.


Vid en åker hade jag närkontakt med ett par rådjur.


En vit dovhjort.


Älgko med sin kalv. Såg två till 30min innan.


En tjäderhöna som gick och pickade på vägen.


När jag gick på en liten skogsväg hörde jag nåt konstig ljud, nästan som ett morrande. Efter ett par steg till så såg jag att det var massor av grodor som spelade för fullt. Efter ett steg till så dök alla :P


Tornfalkarna börjar komma tillbaka. Funderar på att slänga ihop en tornfalksholk till nästa säsång.

Det var lite kort och gott från denna gång. Tack och hej!