mcarlsson

Spårning

Kategori: Däggdjur

Sen snön kom har jag varit ute och spårat några gånger på olika ställen i vårat län. Vissa dagar har det gett resultat, andra gånger har jag inte hittat nått.
 
Det här är efter det första "riktiga" snöfallet. Här har sex vargar gått.
Sen det senaste inlägget har jag sett varg vid två tillfällen. En som galopperade snett över vägen och en som stod på en liten myrplätt i skogen. Dessvärre var det extremt korta möten vid båda tillfällena så det blev inga bilder. Om vargen skulle stått kvar lite längre den senaste gången så hade jag fått min absoluta drömbild! En vuxen varg i vinterlandskap på en liten myr i skogen med snöklädda småtallar. Men bilden finns kvar i mitt huvud och där försvinner den aldrig! :)
 
En dag såg jag massor av järpar. Här är en dokumentationsbild på två av dem.
 
Idag hittade jag spår från ett lodjur.
 
Här är en bild som är tagen från köksfönstret :) En av de sex rådjur vi brukar se på och kring tomten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: