mcarlsson

Stughelg

Kategori: Allmänt

Igår åkte jag och min kära till stugan och åkte hem för ett tag sen. Det var lika lugnt och skönt som vanligt att komma ut. På kvällen var det stjärnklart så jag passade på att ta lite bilder innan det blev molnigt igen.



Jag testade en sak som jag sett att andra gjort. Lång slutartid (ca. 20min) och kameran riktad mot norr. Blir i mitt tycke väldigt effektfullt när man får med stjärnornas rörelse :)


I stugan brukar jag ha fågelmatning under vintern men det brukar ta slut efter några dagar så om det ska hållas i gång hela tiden måste man fylla på ungefär två gånger i veckan. Därför snickrade jag ihop ett fågelbod av storleken större under dagen.



Inte den snyggaste men det räcker nog med att fylla på den varannan vecka om det ska finnas frön hela tiden. 60cm och rymmer ungefär 20l

Kommentarer


Kommentera inlägget här: