mcarlsson

Dålig på att uppdatera

Kategori: Allmänt

Har inte vart ute så många gånger pga jobb och husflytt. Men slänger upp nåra bilder från den senaste tiden.
 
Älskar när det aldrig blir helt mörkt på nätterna. På vissa öppna platser har man ju hyfsad sikt dygnet runt om det är molnfritt :)
 
Förra veckan hade jag närkontakt med en älg kan man säga.. Dock stack den just efter att jag tog den här bilden.
 
Jag har hittat ganska många fågelbon på jobbet som jag följer. Här är en ängspiplärka som har fångat en fjäril åt ungarna.
 
Så här stora är ungarna nu. För två veckor sen var det bara ägg.
En vecka innan såg de ut så här.
 
Här är en av fyra stenskvättaungar. Det var en av de första gångerna de lämnade boet för att se sig om.
Här är de fem dagar äldre och alla har lämnat boet.
 
Älskar fullmånen på sommarn då den går lågt och ser extra stor ut hela tiden. Tyvärr var det ett moln som skymde den just när den gick upp och ner för horisonten :(
 
Blev en "utenatt" för någon dag sen. Kändes onödigt att åka hem när jag jobbade sent och skulle börja tidigt igen :) Fick se nattskärra för första gången och så hittade jag lite vargspår. Stannade på ett ställe och stod kvar där de mörkare timmarna för att få höra lite nattljud. Fick några timmars sömn och när det började ljusna vaknade jag av en ormvråk som skrek från andra sidan av ett hygge. Det fick bli ett stopp vid Källmo innan jobbet och där satt en småfläckig sumphöna och spelade.
 
Det var allt för denna gången. I helgen blir det ett besök i globen för att se Pearl Jam. Längtar som fan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: